Veelgestelde vragen
Maestro Den Haag
Achmea Real Estate is al ruim 50 jaar investment manager in vastgoed voor institutionele beleggers.
Wij ontwikkelen en beleggen in vastgoed in opdracht van pensioenfondsen en andere institutionele beleggers zoals verzekeraars.
Wij kiezen voor duurzame investeringen met financieel én maatschappelijk rendement. Wij zijn een 100 procent dochteronderneming van Achmea B.V. en onderdeel van de Achmea Groep. Wij kiezen voor duurzame investeringen met financieel én maatschappelijk rendement. Daarmee werken wij voor onze klanten (en hun klanten) aan een gezonde financiële basis en een aantrekkelijke leefomgeving. Voor nu, straks en later.
Huren is zorgeloos en luxe. Je weet namelijk waar je financieel aan toe bent. Je hebt vaste maandlasten en geen uitgaven voor groot onderhoud. En het risico van waardevermindering van de woning ligt bij de verhuurder. Ook is huren flexibel. Je huurt een woning namelijk voor minimaal 1 jaar, waarna de overeenkomst opzegbaar is per eerste van de volgende maand, met 1 maand opzegtermijn.
Daarnaast geniet je van een modern duurzame woning op een prachtige locatie met fenomenaal uitzicht. De woning is voorzien van een luxe badkamer en complete keuken met kwalitatieve apparatuur. Zonder daar zelf investeringen voor te doen. Is er iets stuk en is er een reparatie noodzakelijk? Dan staan wij voor je klaar!
Betreft het gereguleerde of vrije sector huur?
Het woningwaarderingsstelsel (afgekort: WWS), ook wel bekend als het puntensysteem, is een systeem om de maximale huurprijs vast te stellen voor een gereguleerde huurwoningen (veelal sociale huurwoning genaamd) en middenhuur woningen. Hoe meer punten een woning waard is, hoe hoger de huur mag zijn.
Ook wordt het WWS gebruikt om te bepalen of een woning in de vrije sector (soms geliberaliseerd genaamd) valt. Dat is het geval als een huurwoning boven een bepaald aantal WWS-punten uitkomt. Woningen in de vrije sector zijn niet gebonden aan punten en maximale huurprijzen.
Een deel van de woningen in dit project vallen in de middenhuur en een overige deel van de woningen vallen in de vrije sector. Meer weten over wat dit betekent voor jou als huurder? Ga naar www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-huren/vraag-en-antwoord.
Meer hierover lees je hier: https://www.volkshuisvestingnederland.nl/onderwerpen/wet-betaalbare-huur
Middenhuur begint waar sociale huur stopt. De middenhuurgrens voor 2025 is de liberalisatiegrens van € 1.184,82, wat betekent dat woningen met een huurprijs boven dit bedrag in de vrije sector vallen.
Door de Wet betaalbare huur geldt er een middenhuurregulering tot en met 186 punten. Deze Wet is in werking getreden om voor mensen die niet in aanmerking komen voor gereguleerde huur toch betaalbare huisvesting te bieden.
Het is de bedoeling dat de gereguleerde middenhuurwoningen terechtkomen bij middeninkomens. Middeninkomens zijn eenpersoonshuishoudens met een inkomen tot 67.366 euro en meerpersoonshuishoudens met een inkomen tot 89.821 euro (prijspeil 2025 gemeente Den Haag). Gemeenten kunnen via de huisvestingsvergunning toewijzingsregels stellen aan de gereguleerde middenhuurwoningen. Op die manier komen de woningen terecht bij woningzoekenden met maximaal een middeninkomen.
Voor de woningen van de middenhuur geldt dat je na het ondertekenen van de huurovereenkomst een huisvestingsvergunning dient aan te vragen. Dit kan via de gemeente Den Haag: Huisvestingsvergunning aanvragen - Den Haag
Het aanvragen van de huisvestingsvergunning kost Euro 55.50 (prijspeil gemeente Den Haag 2025) en dien je voor sleuteloverdracht aan te leveren bij de verhuurder.
De oppervlaktes van de woningen liggen tussen de +/- 47m2 en 113m2. Deze oppervlaktes zijn zichtbaar in de woningzoeker en/of op de plattegronden, betreffen de gebruiksoppervlakte conform NEN 2580. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
WOZ staat voor Waardering Onroerende Zaken. De WOZ-waarde bepaalt de hoogte van belastingen en gemeentelijke heffingen die betaald wordt. Denk aan waterschapslasten en – in geval van een koopwoning – de onroerendezaakbelasting en inkomstenbelasting.
Een WOZ-waarde van de woning in afgebouwde staat is niet beschikbaar tijdens de verhuur of oplevering van een nieuwbouwwoning. Gemeenten stellen WOZ-waardes in de eerste helft van een jaar vast, met als peildatum 1-1 van het jaar ervoor. Het kan dus even duren voordat een definitieve WOZ-waarde beschikbaar is.
De appartementen in Maestro vallen zowel in het middenhuursegment als in de vrije sector. Huurprijzen zijn exclusief service kosten.
De woningen worden kaal verhuurd.
Tuin info:
De appartementen die direct aan de binnentuin gesitueerd zijn hebben een terras en deze wordt door middel van hagen afgeschermd van de looppaden in de binnentuin.Woningen op maaiveld niveau krijgen tevens hagen.
Een borg is niet standaard en wordt alleen gevraagd indien je niet (volledig) aan de inkomenseisen voldoet of zelfstandig ondernemer bent. Als er sprake van een borg is, zal dit maximaal 2 maanden huur bedragen. Het is belangrijk om te benadrukken dat de borg niet kan worden geannuleerd vóór de oplevering.
Omdat er geen woningen in het gereguleerde segment vallen, heb je geen recht op huurtoeslag op het moment dat je in project Maestro een woning huurt.
Ja, je betaalt naast de kale huurprijs per maand servicekosten a Euro 85 per maand. Servicekosten bij een huurcomplex in Nederland zijn extra kosten bovenop de kale huur die de verhuurder in rekening brengt voor diensten en voorzieningen die verband houden met het wonen.
De huurovereenkomsten worden aangegaan voor onbepaalde tijd. Je hebt dan direct huurbescherming.
Er staat in de huurovereenkomst wel een minimumduur van 1 jaar opgenomen. Dat betekent dat je de huurovereenkomst gedurende het eerste jaar niet kunt opzeggen. Zie vraag ‘Wat is de minimale huurtermijn?’ voor meer uitleg.
Je huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: je geeft op 19 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.
Houd er rekening mee dat je, door ondertekening van een huurovereenkomst een huurverplichting aangaat van minimaal 1 jaar, vanaf huuringangsdatum. Circa vier weken voor de sleuteloverdracht krijg je bericht over deze huuringangsdatum. Ook al gaat de huuringangsdatum pas later in, door ondertekening ga je wel meteen een huurovereenkomst aan. Beide partijen, huurder en verhuurder, zijn gebonden aan de aangegane huurovereenkomst, ook als de huuringangsdatum in de toekomst ligt. Kortom: er kan dus enige tijd zitten tussen de ondertekening van je huurovereenkomst, en de ingangsdatum van de minimale huurtermijn van 1 jaar.
Nee. Houd er rekening mee dat je, door ondertekening van een huurovereenkomst een huurverplichting aangaat van minimaal 1 jaar.
Je kunt alleen een woning huren wanneer je er zelf gaat wonen en je na de verhuizing inschrijft op het gehuurde adres in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van de Gemeente Den Haag. Het is verboden om de woning onder te verhuren voor korte of langere periode (short stay, Airbnb e.d.). Ondertekenaar(s) van het huurcontract en hun eventueel inwonende kind(eren) zijn de bewoners van de woning. Niemand anders.
Het is niet toegestaan om de woningen te huren met woningdelers. Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen.
Je neemt natuurlijk jouw trouwe viervoeter of ander huisdier graag mee naar een nieuwe woning. Mits dit geen overlast veroorzaakt voor andere bewoners, is dit toegestaan. Zorg er dus voor dat jouw huisdier geen overmatig lawaai maakt, niet ontsnapt en geen schade aan de woning toebrengt.
De regels voor huurverhoging in de middenhuur zijn sinds 2024 wettelijk vastgelegd en gelden voor woningen met een kwaliteit tussen 144 en 186 punten en een aanvangshuur tussen ongeveer €900 en €1.185 (prijspeil 2025). Hier zijn de belangrijkste punten:
Maximale huurverhoging middenhuur in 2025- Voorbeeld in 2025 was dit 7,7%.
- Dit percentage is gebaseerd op de cao-loonontwikkeling van het voorgaande jaar plus 1%.
- Als in je huurcontract een lager percentage staat, dan geldt dat lagere percentage.
- Staat er een hoger percentage in het contract? Dan mag de verhuurder niet meer verhogen dan het wettelijke maximum
De officiële regels voor huurverhoging in de vrije sector in Nederland, zoals vastgesteld in de wetgeving die geldt tot 1 mei 2029:
Maximale huurverhoging vrije sector (2025)- Voorbeeld in 2025 was dit maximaal 4,1% per jaar
- Dit percentage is gebaseerd op het laagste van de inflatie (CPI) of de cao-loonontwikkeling, plus 1%.
Voor alle huurverhogingen geldt dat deze jaarlijks per 1-7 ingaan.
Interesse
Je hoeft geen inschrijf- of bemiddelingskosten te betalen.
Zodra de verhuur van start gaat, krijgen alle geïnteresseerden de mogelijkheid om zich online in te schrijven voor hun voorkeurswoning. Tijdens de inschrijving worden persoonsgegevens, informatie over jouw inkomen en eventuele vaste maandlasten opgevraagd. Deze informatie wordt gebruikt om te controleren of je aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen. Ter ondersteuning van de ingevulde informatie, uploadt je de gevraagde documenten in jouw dossier. Deze documenten tonen aan dat de door jouw ingevulde informatie klopt.
Geschikte kandidaten worden vervolgens gematcht met de beschikbare woningen. Dit gebeurt op basis van de ingevulde gegevens, jouw voorkeurswoningen en eventuele toewijzingscriteria die vooraf kenbaar worden gemaakt. Indien er meerdere geschikte kandidaten voor één woning zijn, wordt er een digitale loting ingezet om de voorlopige toewijzing te bepalen.
De 53 drempelloze woningen in gebouw Chopin zijn bestemd voor kandidaten met een leeftijd van 55+.
Daarvan zijn 78 van de woningen in project Maestro bestemd voor kandidaten met middeninkomens.
In gebouw Bach zullen kandidaten met een sleutelberoep voorrang krijgen bij de toewijzing. Tevens krijgen kandidaten die een sociale huurwoning achterlaten ook voorrang bij de toewijzing.
Indien je aan een voorrangsregel voldoet, kun je dit aangeven bij je inschrijving.
De overige 45 woningen worden verhuurd in de vrije sector. Je dient voor deze woningen te voldoen aan de gestelde inkomenseisen.Zie hieronder de uitleg.
Om een woning te huren is het belangrijk dat je iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomensrichtlijnen opgesteld:
- Minimaal bruto maandinkomen (vakantiegeld en eventuele vaste eindejaarsuitkeringen mogen hierin meegenomen worden) van 3.5 x de maandhuurprijs;
- Gepensioneerden: minimaal bruto maandinkomen van 3 tot 3,5 x de huurprijs per maand;
- Bij twee (gezins)inkomens telt het tweede inkomen voor 100% mee.
Voor de 78 middenhuurwoningen gelden de volgende regels met betrekking tot het maximale inkomen:
Middeninkomens zijn eenpersoonshuishoudens met een inkomen tot 67.366 euro en meerpersoonshuishoudens met een inkomen tot 89.821 euro (prijspeil 2025 gemeente Den Haag).
Alle vaste inkomsten van een huurkandidaat worden meegeteld. Denk daarbij aan salaris, vakantiegeld, dertiende maanden (pensioen)uitkering. Jaarlijks fluctuerende bedragen worden niet meegenomen. Ook de inkomsten uit flex-, oproep-, en uitzendwerk worden niet meegenomen. Datzelfde geldt voor overwerk en onregelmatigheidstoeslag.
Voldoe je met jouw maandelijks inkomen niet (geheel) aan de gestelde inkomenseis dan mag je, jouw eigen vermogen meetellen. Het is aan de verhuurder om te beoordelen of het eigen vermogen voldoende is om langdurig het tekort aan maandinkomen aan te vullen. Naast eigen vermogen moet er ook een vast inkomen zijn.
Hou er rekening mee dat wij verplicht zijn om de herkomst van jouw vermogen na te gaan. Je moet dus aan kunnen tonen hoe je dit geld hebt verkregen en het is vervolgens aan ons om te beoordelen of er een verhoogd witwasrisico bestaat.
Een uitkering telt mee als eerste inkomen indien je kunt aantonen op lange termijn structureel aan de inkomenseis te kunnen voldoen. Daarnaast telt een uitkering, wanneer het een 2e inkomen betreft, mee in de berekening.
Studiefinanciering is een lening, en telt daarom niet mee als inkomen.
Kan ik als ondernemer een woning huren?
Als ondernemer kun je een woning huren als je minimaal 2 jaar een eigen onderneming hebt en aan de inkomensrichtlijnen voldoet.
Er wordt gevraagd om twee jaarrekeningen van een afgesloten boekjaren, opgemaakt door een accountant of administratiekantoor. Het resultaat (netto winst voor belasting) wordt gehanteerd als het jaarinkomen. Het gemiddelde van de netto winst uit de bedrijfsvoering over meerdere jaren wordt als bruto inkomen gehanteerd.
Het is goed om te weten dat aan ondernemers een waarborgsom van 2 maanden kale huur wordt gevraagd bij het sluiten van de huurovereenkomst. De waarborgsom moet voor de sleuteloverdracht in bezit zijn van de verhuurder.
Het is belangrijk dat je ook op langere termijn de huur kunt betalen. Daarom is het noodzakelijk om een arbeidsovereenkomst van minimaal één jaar te hebben, ondersteund met een intentieverklaring van de werkgever. Met een nul-urencontract of een contract via een uitzendbureau kun je niet aan deze voorwaarden voldoen. Een contract via een detacheringsbureau wordt beoordeeld aan de hand van de voorwaarden van het contract.
Wegens de extra risico’s die een garantstelling met zich meebrengt, is het helaas niet mogelijk om ouders of derden garant te laten staan. Het is van belang dat de huurders zelfstandig de huur kunnen betalen en aan de inkomensrichtlijnen voldoen.
Ja, om in aanmerking te komen voor een appartement in het middenhuur segment (of voor een woning tot 186 WWS punten) dien je te voldoen aan de onderstaande criteria:
- Ouder dan 18 jaar
- Nederlandse nationaliteit (of worden als NL behandeld of verblijven als vreemdeling op een rechtmatige wijze in NL)
Ja, er is een volgorde van toewijzing van toepassing:
1. Kandidaten met een sleutelberoep.
2. Kandidaten die een sociale huurwoning in Den Haag achterlaten.
3. Overige kandidaten die voldoen aan de middenhuur acceptatierichtlijnen.
Voor de woningen van de middenhuur geldt dat je na het ondertekenen van de huurovereenkomst een huisvestingsvergunning dient aan te vragen. Dit kan via de gemeente Den Haag: Huisvestingsvergunning aanvragen - Den Haag
Het aanvragen van de huisvestingsvergunning kost Euro 55.50 (prijspeil gemeente Den Haag 2025) en dien je voor sleuteloverdracht aan te leveren bij de verhuurder.
Welke stukken dien ik aan te leveren?
Tijdens de inschrijving worden er documenten opgevraagd. Dit zijn voornamelijk documenten gerelateerd aan jouw identiteit en jouw inkomen. Welke documenten dit precies zijn, hangt dus af van jouw persoonlijke situatie.
Tijdens het inschrijfproces krijg je hier meer uitleg over en zie je in jouw persoonlijk dossier welke documenten er worden gevraagd.
We gaan ervan uit dat de woningen eind kwartaal 1 2026 gereed zijn. Dit is een prognose. Door omstandigheden kan de opleverdatum vervroegd of vertraagd worden. Vooral de nutsvoorzieningen kunnen tot vertraging van oplevering leiden.
Er wordt hard gebouwd aan de woningen. Uit veiligheidsoverwegingen is het daarom niet mogelijk om zelfstandig de bouwplaats te bezoeken.
We gaan op een later moment in gesprek met de aannemer om de mogelijkheden van een eventuele kijkdag te bespreken. Indien hier meer duidelijkheid over is, informeren wij je hierover via de website en een nieuwsbrief.
Er worden in totaal 100 parkeerplekken gerealiseerd in de algemene parkeergarage. Deze zijn gekoppeld aan de huurwoningen. Let op, er zijn dus ook woningen die zonder parkeerplaats worden verhuurd. Dit staat bij de woningomschrijving beschreven.
Enkele parkeerplaatsen wordt voorzien van een kabelgoot om deze in de toekomst te kunnen voorzien van een laadplek
In de ondergrondse parkeergarage wordt ook de stalling voorzien van in totaal 950 fietsen
De appartementen beschikken allemaal over een interne berging in de woning.
Bij nieuwbouwwoningen wordt het energielabel pas opgesteld ná oplevering, omdat de inspecteur op locatie moet kunnen gaan kijken. Een officieel energielabel kunnen we dus nog niet afgeven. Wel is het zo dat alle nieuwbouwwoningen aan de hoogste duurzaamheidsstandaarden voldoen, en daarmee geborgd is dat het label minimaal A is.
De woningen zijn voorzien van luxe keukens. De keukens zijn wit van kleur, hebben een composiet stenen aanrechtblad, gootsteen met mengkraan en zijn en voorzien van inbouwapparatuur. Boven het aanrechtblad in de keuken komt wit tegelwerk. Tegelwerk wordt aangebracht tot ca. 60 cm. hoog vanaf bovenkant aanrechtblad.
De keukenopstelling en apparatuur kan per woning (en huursegment) verschillen.
De woningen worden opgeleverd met een comfortabele badkamer voorzien van inloopdouche, wastafel, handdoekenradiator en spiegel. De wandtegels in de badkamer en het toilet zijn wit van kleur en de vloertegels antraciet/zwart. De badkameropstelling kan per woning (en huursegment) verschillen en staat ingetekend op de plattegronden die vanaf start verhuur op de website zichtbaar zullen zijn.
De wanden in de gehele woning, met uitzondering van de technische ruimte, meterkast, toilet, gedeelte van de keuken en badkamer, worden met renovlies behang opgeleverd. In de woningen worden géén plinten toegepast. Boven het aanrechtblad in de keuken komt wit tegelwerk. Tegelwerk wordt aangebracht tot ca. 60 cm. hoog vanaf bovenkant aanrechtblad.
De (aluminium of houten) buitenkozijnen en de metalen binnen kozijnen mogen niet worden geschilderd. Hetzelfde geldt voor de binnendeuren, ook deze mogen niet worden geschilderd. Tevens is het niet toegestaan om te boren in tegelwerk, vloeren, binnen- en buitenkozijnen. Houd er wel rekening mee dat wanneer je besluit de woning te verlaten, deze in de oorspronkelijke staat moet worden terug gebracht. Vraag bij twijfel, voor oplevering, de vastgoedmanager wat hierin wel en niet is toegestaan.
De plafonds zijn voorzien van wit spuitwerk.
De constructievloer wordt afgewerkt met een dekvloer van een gietvloer, in de woningen worden géén overige vloerafwerking of -plinten toegepast (behoudens vloertegels in badkamer en toilet).De woningen worden voorzien van vloerverwarming. Er worden zwevende dekvloeren toegepast. Voordat je een vloer aanschaft adviseren wij je goed te overleggen met je vloerenleverancier welke vloerafwerking geschikt is.
Het is verboden harde vloerbedekking zoals parket, laminaat en dergelijke aan te brengen, tenzij kan worden aangetoond dat de contactgeluidsisolatie minimaal 10 dB bedraagt. Tegels en gietvloeren zijn niet toegestaan. Het is derhalve tevens verboden de vloeren niet te bedekken.
Houdt er rekening mee dat de vloerbedekking bij einde huurovereenkomst verwijderd moet (kunnen) worden, zonder schade aan te brengen aan de ondervloer.
De woning is voorzien van vloerverwarming, welke aangesloten is op een collectieve warmtepomp (met een backup van het stadswarmtenet van Eneco).
In de woningen wordt een mechanisch balans ventilatiesysteem (WTW) toegepast. Er is CO2 regeling van toepassing.
Community
Eef is een woonconcept met als doel het bieden van een comfortabele, levensloopbestendige woonomgeving waarin extra services en diensten binnen handbereik zijn. Het faciliteren van ontmoeting, het ontstaan van een sterke community, het omkijken naar elkaar en het bieden van aanvullende (zorg)diensten staan op de verschillende locaties centraal. Bekijk voor meer informatie de volgende website: https://eef.nl/
In gebouw Bach is een woning die zo is gebouwd dat het geschikt is om voor langere tijd in te wonen, ook naar mate u ouder wordt. In deze woningen zijn voorzieningen aangebracht en/of voorbereidingen getroffen die het mogelijk maken om langer zelfstandig thuis te blijven wonen, ook als u een zorg- of ondersteuningsbehoefte krijgt.
In een Bach woning in Maestro is rekening gehouden met:
- de toegankelijkheid tot en in de woning.
- grootte van de badkamer.
- mogelijkheid tot het plaatsen van steunbeugels.
- stalling van scootmobiels.
- aanbod van services en (zorg)diensten (eventueel via Saffier tegen betaling beschikbaar).
- een huismeester en community manager zijn beschikbaar.
Bij Maestro woont u zelfstandig, maar maakt u deel uit van een warme en betrokken gemeenschap. De community manager verbindt huurders en organiseert/faciliteert activiteiten. Zo heeft u de gezelligheid van het hele woongebouw én de rust en privacy van uw eigen woning. De community manager is 12 uur per week aanwezig. Tevens is de inzet van de community manager onderdeel van het servicekosten pakket.
Is er een huismeester aanwezig op locatie?
Ja, er is een huismeester op locatie aanwezig en wel 12 uur per week.
De huismeester houdt toezicht op het schoon, heel en veilig houden van de algemene ruimtes in het gebouw. Ook kan hij u helpen, of op weg helpen, bij een technische klacht of kleine klusjes in de woning die snel opgelost kunnen worden. Denk hierbij aan de vervangen van een lamp of de batterijen van de rookmelder. Bent u uw sleutels kwijtgeraakt, of wilt u gewoon een praatje maken? Ook daarvoor kunt u terecht bij de huismeester. De inzet van de huismeester is onderdeel van het servicekostenpakket.Is er een gezamenlijke ruimte waar huurders samen kunnen komen?
Maestro beschikt over een ontmoetingsruimte die uitkijkt over de binnentuin. In de ontmoetingsruimte is plek voor buren om elkaar op te zoeken en om activiteiten te organiseren. De ruimte wordt ingericht met een leestafel en een pantry. Daarnaast kan men gebruik maken van de daktuin.
Zorg
Saffier is een organisatie voor ouderenzorg met een nagenoeg volledig pakket aan ontmoeting, zorg- en welzijnsdiensten en een gespecialiseerde behandeldienst, in en rondom onze woonlocaties. Voor de breedte van onze dienstverlening is het altijd verstandig om naar de website van Saffier te verwijzen, dan wel naar ons team Klantcontact.
Afhankelijk van uw zorgindicatie kunt u zorg aan huis ontvangen. Dit kan in de vorm van thuiszorg (vanuit uw zorgverzekering of vanuit de WLZ) of VPT (vanuit de WLZ). De zorg kan in principe geleverd worden door medewerkers van Saffier, maar u bent vrij om zelf uw zorgaanbieder te kiezen. Saffier is al op locatie aanwezig, daarmee kan het handig zijn om de zorg bij hen af te nemen. Heeft u nu geen zorg nodig maar op enig moment wel? Dat kan: u kunt bijvoorbeeld zorg aanvragen via de wijkverpleegkundige van Saffier. Samen met de wijkverpleegkundige kunt u bekijken wat vanuit uw zorgindicatie de mogelijkheden zijn.
Voor alle vragen rondom de start en de inhoud van de zorg is het Saffier Klantcontact 5 dagen per week bereikbaar via contact@saffiergroep.nl of 0800-7233437Saffier biedt een breed palet aan zorg- en welzijnsdiensten aan. In het nabijgelegen ontmoetingscentrum Randveen is het mogelijk om mee te doen aan activiteiten, mee te eten op dagen dat er een gezamenlijke maaltijd is.
Ook zijn daar regelmatig experts op het gebied van zorg en indicatiestelling aanwezig. Saffier biedt verder zorg en behandeling aan huis of in de behandelpraktijk van De Baton. Meer informatie via saffiergroep.nl of het Saffier Klantcontact. NB De Baton gaat medio 2026 open, tot die tijd zal de dienstverlening zich beperken tot de activiteiten in het OC Randveen.U kunt gebruik maken van persoonsalarmering. Afhankelijk van uw indicatie zijn de kosten voor rekening van uzelf of de zorgaanbieder (in geval van Volledig Pakket Thuis). Dit moet u meestal zelf organiseren, eventueel met onze hulp. De adviseur van Saffier Klantcontact kan u hierover meer vertellen.
De opvolging van de persoonsalarmering in Maestro/De Baton kan vanuit Saffier worden geborgd, vanaf het moment van opening van De Baton.De opening in de tweede helft van 2026, rond die tijd zal het restaurant ook open gaan. In de loop van het jaar zullen ook de andere faciliteiten naar verwachting worden opengesteld. In het ontmoetingscentrum zijn 5 dagen per week activiteiten, met regelmaat warme maaltijden of lunches en wordt zowel laagdrempelige ontmoeting gefaciliteerd, als ook dagbesteding voor mensen met een Wmo of Wlz-indicatie.
Als de huurder zorgmedewerkers toegang wilt geven tot het appartement is het noodzakelijk om een sleutelkluisje bij de eigen voordeur te (laten) installeren.
Er komt misschien een sleutelkluis voor hulpdiensten, maar in ieder geval kunnen de hulpdiensten de deur open breken bij nood.
En verder?
De verhuur is gestart, wanneer hoor ik iets van mijn inschrijving?
Zodra de inschrijfperiode van het project is verstreken zullen wij beginnen met het controleren van de inschrijvingen, alle inschrijvingen die voldoen aan de gesteld eisen zoals omschreven, zullen meegenomen worden aan de toewijzingen/ lotingen van de woningen. Na sluiting van de eerste inschrijfperiode duurt het ongeveer een week voordat je van ons per mail bericht krijgt of wij je een woning kunnen toewijzen of niet.Je voorkeur woning
Je hebt in je profiel je voorkeuren voor betreffende woningen aangegeven. Wij zullen zo veel mogelijk je 1e keuze toewijzen, mocht dit niet lukken kan het zijn dat je je 3e of 4e keuze krijgt toegewezen, Mochten alle woningen in je keuzelijst al zijn vergeven, kunnen wij je vragen je voorkeuren bij te stellen met de nog beschikbare woningen. Hierover ontvang je per mail bericht.Je hebt een woning toegewezen gekregen:
Zodra je een woning heeft toegewezen gekregen, ontvang je per mail van ons bericht met het betreffende adres welke wij aan je hebben kunnen toewijzen. Je hebt dan een tijdelijke toewijzing, wij zullen je dan vragen of je deze woning accepteert. Voor het accepteren van de woning krijg je een aantal dagen bedenktijd. Heb je de woning geaccepteerd dan ontvang je daarna per mail bericht waarin we je vragen je inkomensgegevens te uploaden zodat wij je inkomen kunnen controleren aan de hand van officiële documenten die je dient aan te leveren. Op basis van die toetsing wordt de woning vervolgens definitief toegewezen of afgewezen.Let daarom goed op het volgende:
Vul je bruto maandinkomen correct in
Vergeet niet je vakantiegeld en extra toeslagen mee te nemen in de berekening
Vergeet niet om eventueel partnerinkomen mee te nemen
Neem bij twijfel gerust contact met ons op – we helpen je graag
Zo voorkom je teleurstelling en verloopt het proces eerlijk en soepel voor iedereen.Je hebt een definitieve toewijzing
Dan zullen wij de huurovereenkomst voor je opstellen en je deze per mail aanbieden ter inzage en ondertekening.Je hebt de huurovereenkomst getekend
Van Harte gefeliciteerd! Je hebt getekend voor een nieuwbouw woning.
Uiterlijk 4 weken voor oplevering ontvang je definitief bericht over wanneer je de sleutels in ontvangst kan nemen. De verwachting is dat Maestro einde van het eerste kwartaal van 2026 gereed zal zijn.